به گزارش UPVCBAZAR.ir : آنچه میخوانید دیدگاه دکتر قاسم اصلانی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره پنجره آریا تولید کننده پروفیل یوپیویسی با برند تجاری نام آشنای «A.B.I» و تولیدکننده شیشههای ساختمانی با نشان «شیشه کرد» است.
او در یادداشت اختصاصی که برای ماهنامه نوشته، تاکید دارد که در دهه گذشته هیچ تحولی در زمینه ارتقای دیزاین داخلی و خارجی و سایر خدمات مورد انتظار در نمایشگاههای اتفاق نیفتاده است که انتظار میرود درآمدهای حاصله از نمایشگاهها، در خود نمایشگاه برای بهبود فضاهای نمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرد. در قاسم اصلانی میگوید: پس این سوال در ذهن ما تولیدکنندگان مطرح میشود که مبالغ هنگفت دریافتی از شرکتکنندگان کجا و چگونه به مصرف میرسد؟ یادداشت مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت پنجره آریا را بخوانید.
جای بسی خوشحالی است که در نشریات معتبر ایران که مرتبط با صنعت هستند، صحبت از نمایشگاههای تخصصی تولید صنعتی مطرح میشود و جا دارد این نشریات در چاپ شمارههای آینده خود و همچنین هر ساله این مسأله مهم را مطرح کنند و از تولیدکنندگان نظرسنجی شود و راهکارهایی برای هرچه بهتر برگزار کردن نمایشگاههای تخصصی را جویا شوند.
در دهه گذشته هیچ تحولی در زمینه ارتقای دیزاین داخلی و خارجی و سایر خدمات مورد انتظار در نمایشگاههای اتفاق نیفتاده است که انتظار میرود درآمدهای حاصله از نمایشگاهها، در خود نمایشگاه برای بهبود فضاهای نمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرد. پس این سوال در ذهن ما تولیدکنندگان مطرح میشود که مبالغ هنگفت دریافتی از شرکتکنندگان کجا و چگونه به مصرف میرسد؟
مقوله صنعت نمایشگاهی در سطح بینالمللی همواره به عنوان یک صنعت در عرصه تبلیغات، فرآیندی رو به تکامل بوده است. اجمالا میتوان گفت در نمایشگاههای خارجی طی یک دهه پیشرفتهای کیفی چشمگیری را شاهد هستیم؛ که جا دارد مسئولان برگزاری نمایشگاههای داخلی، هر ساله مسایل را از نظر کمی و کیفی در جهت بهبود خدمات با مشارکت انجمنها و سندیکاهای تولیدی بررسی کرده تا بازتاب خوبی را در نمایشگاههای بعدی شاهد باشیم.
مهمترین کار مجریان برگزاری نمایشگاه، تبلیغ و دعوت از خریداران این محصولات در کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه و کشورهای آسیای میانه است که ما هیچ اقدام مؤثری را در این زمینه از طرف مجریان نمایشگاه ندیدهایم و اصولا پدیده نمایشگاهی در ایران را به عنوان یک بنگاه اقتصادی برای کسب درآمد میشناسیم و لاغیر.
ما آرزو میکنیم که صنعت نمایشگاهی در ایران راه صحیح خود را در جهت ارتقای کیفیت و بارور شدن پیدا کند و این مهم با تغییر رویه در سطح مدیریت و همچنین مشارکت بخش خصوصی ذینفع به صورت کمیتههای مشترک فیمابین تولیدکنندگان و مجریان برگزار به نحوی که درآمدهای حاصله از برگزاری نمایشگاه را در همین زمینه مصرف نمایند که یقینا به نتایج بهری میرسیم.