شرکت « پروفاین » بزرگترین تولیدکننده پروفیل « یو پی وی سی » جهان است که سال گذشته با تولید 430 هزار تن انواع پروفیل، موفق به کسب 26 درصد بازار اروپا و 18 درصد بازار این محصول در سراسر دنیا شد. این شرکت با عرضه موفقیت آمیز 3 مجموعه محصول تحت نام های « کی بی ای » ، « کامرلینگ » و « تروکال » نیاز مصرف کنندگان را به سرعت و با بالاترین کیفیت پوشش میدهد.
دفتر مرکزی « پروفاین » در کشور آلمان قرار دارد. اما در چندین کشور دیگر از جمله فرانسه، اسپانيا، ایتالیا، روسیه، چین و آمریکا نیز کارخانجات « پروفاین » فعال است و با شبکه گسترده فروش در سراسر جهان، محصولات خود را به سهولت در دسترس متقاضیان قرار میدهد.
دفتر نمایندگی این شرکت در ایران نخستین بار 8 سال پیش تحت برند « کامرلینگ » آغاز به کار کرد و از سال 1386 دفتر رسمی « پروفاین » در کشورمان تاسیس شد. درباره فعالیت این شرکت و وضعیت بازار پروفیل یو پی وی سی، با حامد شیبانی مدیر دفتر « پروفاین » در ایران گفت و گو کردهایم که میخوانید.
مدیر دفتر « پروفاین » در ایران با اشاره به کیفیت بالای محصولات این شرکت اظهار داشت: تولیدات « پروفاین » دارای دو مزیت مهم است که سبب برتری آن بر نمونههای مشابه شده است.
حامد شیبانی گفت: مهم ترین ویژگی محصولات « پروفاین »، حذف سرب از فرمولاسیون پروفیل است. « پروفاین » از سال 2001 میلادی روی و منیزیم را جایگزین سرب در تولیداتش کرد. چون پژوهش ها ثابت کرد سرب در مقابل اشعه « UV - یو وی » خورشید، موجب آلایندگی محیط زیست می شود و به همین دلیل به عنوان محصول دوستدار محیط زیست معرفی شد.
وی افزود: ویژگی دیگر محصولات « پروفاین » فرمولاسیون واحد در سراسر دنیا است. برای مناطق مختلف از روسیه و استرالیا تا عربستان و ایران و... محصول جداگانهای طراحی نمیشود و همه از فرمول واحد پیروی میکنند. این اقدام سبب می شود محصول در کوتاه ترین زمان از کارخانه و انبارها در اختیار متقاضیان قرارگیرد.
مدیر دفتر « پروفاین » در ایران عملکرد یک سال گذشته این دفتر را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: سال گذشته با دو میلیون و 800 هزار یورو فروش در میان شرکتهای آلمانی فعال در ایران، رتبه دوم فروش را کسب کردیم. اما امسال با پیش بینی فروشی بیش از سه میلیون و 500 هزار یورو بدون شک رتبه اول را به دست خواهیم آورد.
وی خاطرنشان کرد: دو نمایندگی اصلی « پروفاین » شرکت های « نامیکاران » و « شعاع پنجره » در حال حاضر جزو 5 شرکت اول تولید در و پنجره « یو پی وی سی » ایران هستند. عملکرد شرکت براساس پیش بینی های ابتدای سال به پیش رفته و به صراحت میگویم که « پروفاین » تنها با شرکت هایی همکاری میکند که براساس برنامه بتوانند عمل کنند و شرکت را در راه رسیدن به اهداف از پیش طراحی شده یاری نمایند.
شیبانی به افزایش مصرف پروفیل در ایران اشاره و تاکید کرد: ایران سال گذشته از نظر مصرف پروفیل رتبه اول خاورمیانه را به دست آورده است. با توجه به پتانسیل بالای بازار ایران، توجه شرکت معطوف به کشورمان است. اما به دلیل حضور برخی شرکت های ایرانی در بازار ساخت و ساز کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان، محصولات ما از طریق ایران به این کشورها نیز صادر می شود.
مدیر دفتر « پروفاین » در ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص مشتری مداری در این شرکت اظهار داشت: ما به خریداران به چشم شرکای تجاری مینگریم و نه مشتری. اعتقاد داریم که رابطه باید دوطرفه باشد تا هر دو از مراوده تجاری نفع ببرند. به همین دلیل از نظر کیفیت، قیمت های مناسب و پشتیبانی فنی از آلمان (به دلیل تجربه بیشتر) همراه خریداران محصولات خود هستیم.
شیبانی تاکید کرد: بر همین اساس جدیدترین نوآوری های « پروفاین » همزمان در تمام دنیا و به ویژه ایران عرضه می شود که سیستم پنجره «یو پی وی سی » با روکش آلیاژ خاصی از آلومینیوم و سیستم کشویی جدید که 25 درصد عایق تر از سایر سیستم هاي كشويي است، از جدیدترین محصولات عرضه شده است. مدیر دفتر « پروفاین » در ایران چشم انداز بازار مسکن ایران را مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: بازار مسکن ایران در حال حاضر به مرحله ثبات رسیده است که به شکل منظمی بدون نوسان پیش میرود و همین عوامل، آینده روشنی را پیش چشم فعالان بازار مسکن قرار داده است.