#١٢٢
بازدید:
۴۶٠۴
13 آبان 1392 - 10:15
هورامکو و چشم انداز کیفی
ضرورت تولید و استفاده از تکنولوژی در زمینه مصرف صحیح انرژی و جلوگیری از اتلاف آن
به گزارش بازار یوپیویسی، انجام پروژههای متعدد و چشمگیر، چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی، از سال ۱۳۸۶ تاکنون و همچنین رضایت مشتریان، نشاندهنده مسیر درستی است که مدیران شرکت اتخاذ کردهاند. از سوی دیگر، وجود نمایندگیهای فعال در بخشهایی از کشور و کسب عنوان واحد نمونه صنعتی در دو سال پیاپی ۹۱ و ۹۲، از افتخارات شرکت هورامکو بوده است.
با توجه به عدم تدوین و گردآوری یک سیستم استاندارد و پیشرفته در زمینه کنترل کیفیت محصولات در صنایع داخلی و تأسیس کارگاههای غیراستاندارد و به اصطلاح زیرپلهای در صنعت پنجره یوپیویسی، عملاً مبحث کنترل کیفی در صنایع مونتاژ در و پنجره یوپیویسی در ایران به حاشیه رانده شده است. البته تعداد اندکی از شرکتهای معتبر و خوشنام تولیدی فعال در این زمینه، گامهای خوبی برای استقرار سیستم اختصاصی کنترل کیفیت در زمینه محصولات در و پنجره یوپیویسی برداشتهاند.
شرکت هورام سازه پارسیان (هورامکو) تولیدکننده انواع در و پنجره یوپیویسی و شیشههای دو و سه جداره عایق رضایت کامل مشتریان را در سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده است و خطمشی کیفیت را به شرح زیر تدوین کرده است:
1) توسعه فرهنگ کیفیت از طریق توسعه نظام آموزش، فرهنگ مدیریت دیداری، نظام پیشنهادها و انتقادات به منظور بهبود مداوم در فرایندهای جاری محصولات و سیستم مدیریت کیفیت
2) ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان
3) کاهش اتلاف (فعالیتهای فاقد ارزش افزوده) و برنامهریزی و حرکت به سوی ضایعات صفر
4) به کارگیری مدیریت مناسب در حوزه لجستیک برای کاهش هزینههای لجستیکی و عملکرد تحویل به موقع مشتری
در همین راستا برای دستیابی به خط مشی کیفیت علاوه بر پوشش الزامات مشتری، سیستم کیفیت را بر پایه استاندارد ISO9001 طرح ریزی میکند.
مدیریت شرکت ضمن اعلام حمایت، تعهد و اذعان به اینکه هیچچیز ارزشمندتر از برآورده شدن نیازهای مشتریان نیست، از تمامی کارکنان انتظار دارد تا با رعایت تمامی شئونات برای درک و اجرای کامل خطمشی در تمامی سطوح سازمان تلاش کنند.
برای آغاز یک مسیر صحیح در راستای استقرار یک سیستم کنترل کیفیت استاندارد در زمینه تولید محصولات در و پنجره یوپیویسی و شیشههای دو جداره عایق، شرکت هورام سازه پارسیان (هورامکو) اقدام به تشکیل واحد کنترل کیفیت محصولات تولیدی خود در کارخانه کرده است.
در گام اول برای شناسایی مراجع، استانداردهای موجود و تعیین نقشه راه مدنظر، اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی شامل کارشناسان فنی-مهندسی و کنترل کیفی کرده است که پس از تحقیقات ضروری و تماس با کارشناسان خبره در حوزه تولید سیستمهای در و پنجره یوپیویسی، نقشه راه استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شرکت هورامکو تدوین شد. پس از تدوین چارچوبهای کلی استقرار سیستم کنترل کیفی، وارد مرحله اجرایی شده و به صورت گامبهگام شروع به اجرای برنامههای استقرار سیستم کنترل کیفیت کرده است.
مبحث خدمات و ضمانت، موضوعی مستقل نیست، بلکه وابسته به عوامل مختلف بیرونی و درونی سازمان است و همواره باید بهصورت پارامتریک، بررسی و پایش شود.
یکی از عوامل مهم و مؤثر بر این مشخصه، چگونگی فرایند کاری و چرخه جریان کار در شرکت است. شرکت هورام سازه پارسیان(هورامکو) با توجه به ایجاد بخشهای مختلف بازرگانی، اداری، مالی و فروش به طور زنجیرهای، در کنار واحد کنترل پروژه و برنامهریزی، مسیری مناسب برای ایجاد خدمات و ارائه ضمانت به وجود آورده است.
برای پیادهسازی مناسب و بهینه در کنار کنترل دینامیک بحث خدمات و ضمانت، شرکت هورامکو سه مشخصه اصلی را در کنار یکدیگر پایش کرده است:
1) شرایط تولید محصول
2) شرایط حمل، نگهداری و جابهجایی محصول در محل پروژه
3) شرایط نصب پروژه
هرکدام از این موضوعات، خود شامل زیربندهای چندگانه برای مونیتورینگ بهینه است که در قالب فهرست بازدید از پروژهها طراحی شده و اجرا میشوند.
لذا جمعبندی و ارائه خدمات مناسب در قالب بحث ضمانت، موضوعی نمادین نیست، بلکه فرهنگی اجرایی است که میتوان خروجی مناسب آن را در قالب بحث رضایت مشتری پایش کرد.