به گزارش بازار یوپیویسی ایران؛ شرکت کرفتمولر ایران همزمان با نمایشگاه تویاپ ترکیه، طی ابتکاری نوین، سمیناری آموزشی با هدف ارتقای دانش سرمایهگذاران این صنعت برگزار کرد. این همایش که تدارک آن از ماهها پیش آغاز شده بود، با حمایت مالی شرکتهای کرفتمولر، آرتیکون و همراهی نشریه آلومینیوم در هتل پنج ستارۀ رامادای استانبول برپا شد و توانست توجه بازدیدکنندگان از نمایشگاه را به خود جلب کند.
این سمینار که در راستای پاسخگویی به نیاز موجود برای به روزرسانی روشهای مرسوم سرمایهگذاری ترتیب داده شده بود، در روز دوم نمایشگاه برگزار شد تا بازدیدکنندگان ضمن برخورداری از تجربیات دو روز نخست نمایشگاه، حداکثر بهره را از مطالب بیان شده در سمینار برده و بتوانند با ذهنیتی جدید به بازدید خود از نمایشگاه در دو روز باقیمانده ادامه دهند.
پخش فیلمی از فعالیتهای شرکت کرفتمولر در نمایشگاه در و پنجره سال 92 آغازگر برنامههای این همایش بود. در ادامه مدیرعامل های دو، شرکتکرفتمولر و آرتیکون به ایراد سخنرانی پرداختند. آقای گوکان آیدین مدیرعامل شرکت کرفتمولر، ضمن اشاره به تلاش این شرکت برای حفظ کیفیت بالای ماشینآلات و نیز خدمات این شرکت، از برنامههای آتی خود برای ارتقای خدمات شرکت در ایران سخن گفت.
سپس آقای عثمان لیمان، مدیرعامل شرکت آرتیکون پشت تریبون قرار گرفت. وی در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از آغاز همکاری خود با شرکت کرفتمولر ایران، دربارۀ پروژههای در دست اقدام خود سخن گفت و در ادامه به معرفی دستگاههای پیشرفته آرتیکون و نیز روشهای نوین افزایش راندمان کارگاهها پرداخت. نکتهای که آقای لیمان در سخنان خود بر آن تاکید داشت تولید ماشینآلاتی بدون نیاز به خطکش، شابلون، متر و... با حداقل خطای انسانی بود.
پس از آن، بخش اصلی همایش آموزشی کرفتمولر با سخنرانی مهندس فرخ ظفرفرخی آغاز شد، موضوع سخنان وی متدهای کارامد تولید پنجرههای دوجداره با هدف افزایش راندمان در خطوط تولید پنجره بود. دلیل انتخاب چنین موضوعی، مطالعه و بررسی میدانی چندین کارگاه تولیدی بود که نشان میداد، بسیاری از افراد به هزینههای پنهان کارگاههای خود توجه چندانی ندارند.
مطالب این کارگاه آموزشی،در چند بخش اصلی ارائه شد، بخش اول به اهمیت توجه به راندمان و نقش آن در افزایش کیفیت، سرعت و سود شرکت و چگونگی تأثیر آن بر اساس نمودارهای واقعی منتج از مطالعات میدانی میپرداخت (تصویر شماره یک).
سپس در سه بخش نحوه ارتقاء راندمان مورد بررسی قرار گرفت:
1. پیش از ایجاد کارگاه
2. کارگاه موجود بدون افزایش سرمایه
3. ارتقاء ماشینآلات و ظرفیت با سرمایهگذاری جدید و روشهای بهبود آن
برای بررسی هر یک از ابعاد و نقش آنها در بهبود راندمان به عوامل مختلف بر مبنای زنجیره ارزش، اشاره شد که شامل معیارهای انتخاب تأمینکنندگان (پروفیل، یراق، ملزومات و ماشینآلات)، فرآیندهای تولید و فروش و خدمات پس از فروش میشدند.
وی در نهایت، پس از بررسی عوامل تاثیرگذار بر راندمان، به آموزشهای لازم در خصوص نحوه انتخاب استراتژیهای فروش و ابزارهای ایجادکننده قابلیت و قدرت شرکت در رقابت در عرصه بازار اشاره کرد.
همچنین برای تمرکز و نمایش اهمیت راندمان و چگونگی تأثیر آن فیلمهای آموزشی تهیه شده در کارگاههای تولید و نحوه مقایسه آنها نمایش داده شد تا علاوه بر ایجاد تنوع در فضای همایش، اهمیت آن را ملموستر سازد. این سمینار آموزشی با پرسش و پاسخ حضار ادامه یافت و با توجه به استقبال و تمایل حاضران بنا شد مشابه آن در تهران نیز برگزار شود. برنامۀ پایانی این نشست، ارائه گزارش عملکرد یک ساله کرفتمولر ایران توسط مدیر عامل این شرکت، مهندس سینا زرنیخی بود. بر اساس این گزارش، فعالیتهای شرکت را میتوان در چند محور به طور خلاصه چنین برشمرد:
1. حضور مستمر در نمایشگاههای داخلی و خارجی،
2. برگزاری کارگاه آموزشی پنجره استاندارد،
3. اخذ نمایندگی آرتیکون در ایران،
4. تولید خط ماشینآلات شیشه دوجداره در ایران
5. همکاری مشترک با بانکها جهت ارائه تسهیلات فوری
وی با نتیجه بخش خواندن این فعالیتها، به حجم بالای فروش این شرکت در سال گذشته و تاثیر آن بر موضوع اشتغالزایی پرداخت. بنا به گفتۀ مدیر عامل کرفتمولر ایران، یکی از افتخارات این شرکت افزایش فروش انواع ماشینآلات در سالی است که بنا به نظر بسیاری از کارشناسان، بازار ایران همچنان زیر سایۀ رکود اقتصادی به سر میبرد. بنا به گفتۀ وی، این شرکت در سال گذشته موفق به فروش 55 خط تولید کامل شده است؛ البته این رقم به غیر از تعداد فراوانی از تک دستگاههای فروخته شده توسط این شرکت است. به عبارتی، کرفتمولر با افزایش چشمگیر فروش خود، در سال گذشته موفق شد، به طور متوسط هفتهای یک خط تولید به فروش رساند و این به معنای راهاندازی هفتهای یک کارگاه است. و اگر تعداد شاغلان هر یک از کارگاهها را به طور متوسط 7 نفر در نظر بگیریم، در واقع بدین وسیله روزی یک شغل ایجاد شده است.
بدیهی است مشکلات و موانعی که شرایط اقتصادی در سال گذشته بر بازار ایران تحمیل کرده بود، گریبانگیر این شرکت نیز بوده است، اما اتخاذ استراتژیهای کارامد و بهرهگیری از روشهای نوین، توانایی غلبه بر این موانع را برای شرکت کرفتمولر ایران فراهم آورد.