#۵۴٣
بازدید: ١۶۶۶
06 آبان 1398 - 18:43

محمد حمیدیه؛ نمایشگاه انتظارات صنعت را برآورده نمی‌سازد

عدم انعقاد قرارداد جمعی با شرکت مجری برگزاری نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره و صنایع وابسته ایران

به گزارش UPVCBAZAR.ir : محمد حمیدیه، مدیرعامل شرکت میراب پروفیل تولیدکننده پروفیل یوپی‌وی‌سی با نشان تجاری‌ هافمن و عضو هیأت مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران با اشاره به اعلامیه این انجمن مبنی بر عدم انعقاد قرارداد جمعی با شرکت مجری برگزاری نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره و صنایع وابسته ایران می‌گوید:

واقعیت این است که نمایشگاه به طور کلی هم از حیث کیفیت و هم زمان و نوع خدمات نتوانسته انتظارات فعالان این صنعت را برآورده سازد. او می‌افزاید: برداشت ما این است که نمایشگاه صنعت در و پنجره ایران به یک عنصر صد در صد انتفاعی تبدیل شده و برگزاری آن‌ها تنها با هدف کسب درآمد بوده و عدم وجود ساز و کار جهت تجزیه و تحلیل نتایج و بازخورد حاصله از برگزاری نمایشگاه از طریق شرکت‌کنندگان این سؤال را به همراه دارد که درآمدهای نمایشگاه صرف چه خدماتی می‌شود؟ دیدگاه مهندس حمیدیه مدیرعامل شرکت میراب‌پروفیل را بخوانید:

اساس و قاعدة برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و همچنین دلایلی که از برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها، هم در کل دنیا و هم در کشور ایران وجود دارد، اهداف و دستاورد‌هایی فراتر از تعاریف ابتدایی بازاریابی و توسعه بازار و امثال آن می‌باشد که اهم شاخص‌های آن توسعه برندها و تولیدکنندگان در عرصه فراملی و بین‌المللی علاوه بر عرصه‌های داخلی، کارآفرینی، حل و فصل مشکلات و معضلات اقتصادی مرتبط با آن صنعت، و بسیاری دیگر از پارامترهایی است که بیان آن در این مجال اندک نمی‌گنجد.

با کمال تأسف باید عنوان کنم، کلیّت و کم و کیف نحوه اجرای نمایشگاه تخصصی در و پنجره تهران و همچنین روش مدیریت اجرائی و مالی برگزارکنندگان در ادوار گذشته تاکنون به گونه‌ای بوده است که توقعات دست اندرکاران این صنعت را در سطح بسیار نازلی پائین آورده است.

در سال‌های قبل، حتی به همان اهداف و تارگت‌هائی که در بازاریابی به دنبال آن هستیم، قانع بودیم که علاوه بر محقق نشدن آن اهداف، برای تولیدکنندگان، محرز و مشخص شده است که، گویا برگزارکنندگان نه تنها در پی اهداف متعالی بیان شده نیستند، بلکه از برآورد اهداف ابتدائی و سطحی نیز عاجز هستند و تصور ما، وجود این ذهنیت است که " برگزاری نمایشگاه تبدیل به یک عنصر صد در صد انتفاعی، صِرف درآمدهای غیر متناسب با اهداف مذکورشده است".

آرزو می‌کردیم ای کاش حداقل این دوستان، شرکت‌کنندگان را به دیده مشتری می‌نگریستند که حتی از این نوع نگرش نیز عاجز می‌باشند. رفتارها و پاسخ‌هایی که در پی درخواست‌های انجمن تولید کنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی از طرف این عزیزان ارائه شده است مؤید و استناد عرایض بنده می‌باشد. برای روشن شدن کامل مواد بنده ناچارم به جزئیاتی بپردازم تا موارد برای خواننده و مخاطب محرز و مشخص شود.

اول: به مانند تمام نمایشگاه‌های دنیا، برگزار کننده نمایشگاه تخصصی، می‌بایست خود از تخصص و علم لازم از آن صنعت برخوردار باشد. به نظرم این مورد شامل تمام صنایع می‌باشد.

دوم: عدم وجود ساز و کار جهت تجزیه و تحلیل نتایج و بازخورد حاصله از برگزاری نمایشگاه از طریق شرکت‌کنندگان، توسط برگزار‌کننده می‌باشد. سؤال این است که پس از صرف هزینه‌هایی این چنین گزاف، دست آورده  ما چه بوده است؟ فارغ از پاسخ ما که " مأیوس‌کننده می‌باشد"، انتظار می‌رود که برگزار‌کننده نسبت به این موضوع حساس باشد که این چنین نیست.

سوم: تاریخ و ساعات نمایشگاه می‌باشد. توضیحات و استدلال‌های مستدل و مشروحی در این رابطه وجود دارد. لیکن گویا در تنظیم تاریخ و زمان، انتفاع و راحتی برگزار‌کننده مدنظر است و اهداف و نظرات شرکت‌کننده، محلی از اعراب ندارد.

چهارم: انتظار می‌رود پس از صرف انرژی، برنامه‌ریزی، زمان و هزینه‌های گزاف، اطلاع‌رسانی مناسبی از نظر کمی و کیفی در تمام سطوح جامعه و بازار اعم از مصرف‌کننده الی مسئولین رده‌بالا توسط برگزار‌کننده صورت بگیرد که متأسفانه چنین امری تا به حال محقق نشده است.

پنجم: عدم ارائه خدمات اجرائی و رفاهی مناسب و متناسب با اهداف، بودجه و انگیزه‌های شرکت‌کنندگان و بازدید‌کنندگان می‌باشد.

ششم: به ادعای برگزار‌کننده، این نمایشگاه، یک نمایشگاه بین‌المللی بوده و حضور شرکت‌های رده بالا از کشورهای صاحب صنعت مورد انتظار است، حال آنکه چنین نیست و نهایتاً چند شرکت دست چندم در آن باشند یا نباشند،! گویا منظور از پاسخ غیر مسئولانه برگزار‌کننده مبنی بر اینکه " اگر شما شرکت نکنید، بسیاری دیگر هستند که شرکت کنند" همان شرکت‌هایی هست که عرض کردم.

در آخر، اگر بخواهم یک جمع‌بندی از جزئیات موارد مطروحه بکنم، نتایج این را نشان می‌دهد، که هدف متولیان برگزاری و اجرای نمایشگاه؛ رفع تکلیف و مسئولیت " باری به هر جهت بودن" ( اینکه بالاخره نمایشگاهی برگزار شود) از یک سو؛ و تأمین بخشی از بودجة سازمان توسعه تجارت از سوی دیگر می‌باشد که دست آورد آن همان می‌شود که امروز گریبان‌گیرِ ماست.  

موارد و ایرادات مذکور طی سنوات متمادی و در جلساتی متعدد، از طرف انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی، با مسئولین مربوطه، مطرح شده است، که به هیچ وجه به هیچ موردی ترتیب اثر داده نشده است و به نظرم بهترین و ساده‌ترین ابزار اعتراض، به این بی‌مهری‌ها، عدم شرکت در نمایشگاه می‌باشد.

نهایتاً انتظار داریم صدور این اعلامیه تأثیر مثبت و مسئولانه‌ای ایجاد نماید. به هر صورت هدف ما از شرکت در نمایشگاه، توسعه بازار، حل و فصل معضلات مرتبط با صنعت، هم‌فکری و تشریک مساعی با همکاران، مسئولین و مصرف‌کنندگان و توسعه کارآفرینی به‌عنوان یک هدف غیرمستقیم است. بدیهی است که نمایشگاه تنها یک ابزار، از ابزار‌های متعارفی است، که در بازار صنعت موجود می‌باشد. افزون بر اینکه مراجعی بالاتر جهت رسیدگی به این موضوع وجود دارد که این امر بستگی به شرایط و اوضاع بازار و صنعت داشته و رسیدگی و پیگیری موارد به تصمیم ما و شرایط و اوضاعی که عرض کردم، منوط می‌باشد.

پنجره‌های ضد صوت پنجره‌های ضد صوت
مهندسان کره جنوبی پنجره‌ای را ابداع کرده‌اند که سر و صدای بیرون را فیلتر اما هوای تازه را به درون منزل وارد می‌کند ...
بازدید: ۴۵٣٧
پروفيل گالوانيزه درب و پنجره UPVC پروفيل گالوانيزه درب و پنجره UPVC
کاربرد پروفیل گالوانیزه در ساخت درب و پنجره های upvc و اهمیت آن در مقاومت پنجره های دوجداره ...
بازدید: ٩٠٢٧
انتظار شما از نمایشگاه امسال صنعت در و پنجره چیست؟ انتظار شما از نمایشگاه امسال صنعت در و پنجره چیست؟
انتظار و پیشنهاد شما از نمایشگاه امسال صنعت در و پنجره چیست؟ ...
بازدید: ۴٩٣۵

SecImgSes



تبلیغات در بازار آنلاین درب و پنجره نرم افزار ercom طراحی پنجره upvc پروفیل آورتا آماج صنعت
تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب
تولید درب و پنجره upvc دوجداره و تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های upvc دوجداره بدون تخری
- بازدید: ١٠۶٠
افتتاح فروشگاه آکام صنعت افتتاح فروشگاه آکام صنعت
فروشگاه آکام صنعت فروش انواع پروفیل و یراق آلات و ماشین آلات
- بازدید: ۶۵٠
معرفی مهسان صنعت به‌عنوان عاملیت فروش پروفیل آبایان معرفی مهسان صنعت به‌عنوان عاملیت فروش پروفیل آبایا
مهسان صنعت به‌عنوان عاملیت فروش پروفیل آبایان معرفی شد.
- بازدید: ٨٣۴
مطالب تصادفی
بازار یو‌پی‌وی‌سی یکساله شد بازار یو‌پی‌وی‌سی یکساله شد
گذشت یک سال از راه‌اندازی رسمی وبسایت بازار یو‌پی‌وی‌سی ایران ...
بازدید: ۵٣١۴
دومین همایش خانواده بزرگ سیندژ دومین همایش خانواده بزرگ سیندژ
15 آبان‌ماه در سالن سعدی مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با حضور نمایندگان برگزار شد ...
بازدید: ۵٩٨٠
محصولاتی جدید از یونی‌ وین محصولاتی جدید از یونی‌ وین
گروه صنعتی «دياكوكيش» نماينده انحصاری پروفیل يونی‌‌وين اقدام به واردات پروفيل‌های كمكی و دكوراتيو کرده است ...
بازدید: ۶٨٩٠

اخبار شرکت ها